onsdag 4. juli 2012

DIY: Etasjefat

Hei og hopp!
Her har det stått stille en stund nå og det har sine grunner i husbygging og i helgen var vi i bryllup til Ektemannens bror og hans utkårede. Og det er her overskriften kommer inn :-) Jeg hadde blitt spurt om jeg ville bake cupcakes, noe jeg selvsagt ville. Og siden vi bor midlertidig så er jo mye pakket bort og man må derfor være litt kreativ :-) Så jeg mekket mitt eget etasjefat da cupcakene skulle serveres på kakebordet lørdag ;-)

Du trenger fat (jeg brukte 3 ulike fat) og konjakkglass.
Du kan bruke rødvinsglass og de fatene du måtte ha liggende, her er det bare fantasien som kan bremse deg. Og du kan selvsagt legge i flere etsajer enn 3, da kan det lønne seg å fukte og legge små cafèservietter mellom hvert fat og glass, så det ligger enda stødigere :-)


Plasser glasset så midt på som mulig, når du skal servere legger du på det som skal serveres også, og bærer dette inn først.


Så er det klart for neste fat og neste glass, viktig å plassere så midt på som mulig, skal du servere legger du på maten og bærer fatet med glasset som trinn 2 og plasserer på fat og glass nr. 1


De neste 2 bildene er resultatet fra lørdagen, vanilje cupcakes med angel feather icing fra www.passionforbaking.com



Da muffinsforma mi var nedpakka ble ikke fasongen slik jeg liker den, men det fikk duge..
Kommer iallefall til å gjøre det på denne måten en gang til og kanskje noen av dere der ute får bruk for det en gang også ;-)

3 kommentarer:

  1. Tusen takk for den koselige kommentaren inne hos meg! :) Utrolig smart med det etasjefatet! Og cupcakesene dine var kjempeskjønne! Jeg har tenkt å ha cupcakes i bryllupet vårt også, men da tenkte jeg å bestille de fra et cateringfirma. Men jeg har kjøpt et etasjefat i sølv som jeg skal ha de på ;)

    Ha en herlig kveld videre :)

    Klem Anne

    SvarSlett
  2. Hei du og tusen takk for kommentaren din. Godt å høre at det er flere som føler det på samme måte :) Tror nok man bare må smøre seg med tålmodighet selv om det ikke er lett. Vi har hatt et flott møte med byggleder om at innflytningsdatoen står og at de skal gjøre alt for å hente inn det tapte etter ferien. Rørlegger og elektrikker blir forsinket med en uke så håper at innen august er over er huset malt utvendig.... så gøy å se andre som er i samme situasjon. Huset ser kjempe fint ut :) Artig å se alle de ulike variantene hus kan komme i :)

    Klem Cathrine

    SvarSlett
  3. For en kjekk måte å lage etasje fat på, kanskje jeg skulle prøve meg det til eldste datter sin bursdag.
    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg.
    Fin fin kveld

    Klem

    SvarSlett

Drømmeboden