søndag 10. juni 2012

Oppdatering uke 23!

Så var enda en uke over og det er derfor klart for ei ukes oppdatering. Denne uken, og forsåvidt de siste ukene har ting gått veldig trått. Snekkerene har brukt veldig lang tid på arbeidsoppgaver som normalt sett skal være veldig greie å gjennomføre. De har endelig fått begynt på taktekkingen, men dem er langtifra ferdige. Vi har også fått satt inn 3 vinduer. Vi hadde et møte i huset med byggeleder på fredag og han var 100 % enige med oss i at det har gått for trått de siste 2-3 ukene. I tillegg ble det snakket om at det blir påbegynt altfor mye uten at ting blir ferdig fullført undervei. En noe rotete måte å arbeide på. Men som både jeg og Ektemannen sa til byggeleder, så lenge alt blir gjort som det skal og til riktige tider så legger ikke vi oss noe i om de har en rotete måte å arbeide på. Men nå kan det se ut til at alle disse påbegynte tingene ikke gjør det lettere for dem å være ajour med hverken ukemålene eller framdriftsplana.
Takk og lov for disse møtene og kommunikasjonen mellom oss og byggeleder. Nå blir dette tatt opp på en ryddig måte og imorgen, mandag, skal det være flere snekkere på plass for at alt skal komme ajour fram mot uke 26. I uke 26 må hele huset være ferdig isolert (dette i følge framdriftsplana) for da skal rør og elektrisk innstallasjon legges i vegger og tak. Men jeg velger å stole på at dem rekker det dem skal i disse 2 ukene nå, kan ikke gjøre annet egentlig!

Her er bilder for denne uka:

Det ble straks mer husfølelse når noen vinduer og takplater fant sin plass.

Huset sett fra en skråning på baksiden.

Den doble verandadøren vår var mye større enn det jeg hadde sett for meg :-)


Det er stablet isolasjon overalt! Her er badet og vaskerommet nede fylt til randen.

På loftet har det også blitt lagret en del glava til de kommende ukene med isolasjonsarbeid.

Under møtet på fredag besluttet vi at vi vil ha skråtak hele veien opp på barnerommene og vårt soverom på loftet. Dette gir mer romfølelse, men byr også på en ekstra stor utfordring når det kommer til belysning. Det er lektet ned såpass mye at vi kan bruke led-spotter, men jeg har mer lyst på hengende belysning, kanskje noe med litt industrielt preg på barnerommene? På vårt rom har jeg funnet en fyldig skjell-lampe jeg ønsker meg.. Tips og råd på dette området mottaes med takk :-)

Ukens e-post fra utbygger:



Vi har også valgt og kjøpt hus og stafasje maling i helgen, eget innlegg om det kommer :-)

Ha ei strålende uke 24!

- Ranveig -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drømmeboden