fredag 8. juni 2012

Interiørdepresjon?

Å bo midlertidig i en LITEN leilighet, på 40-50 kvm, gammel med gule og gusjbrune vegger begynner å slite på en interiørfrelst skapning som meg! ALT vi eier, så godt som, er pakket bort og om noen dager går vi inn i vår 7. mnd i denne lille, gamle leiligheten. Jeg har kjøpt noe småtteri disse mnd, selvsagt da til "Sommarfjøset" (det heter huset, eiendommen vår fra gammelt av for den som er ny innom her :-) ), og det er derfor også pakket bort. Jeg kjenner det KLØR i fingrene etter en real shopperunde, men jeg vet da at det uansett må pakkes bort- For plass er noe vi virklig ikke har!
Det hjelper litt at kjøkkenet ankommer neste uke, selv om også det skal lagres noen uker og å bestille gulv var virklig deilig, men jeg savner å ta helgevasken og en stæsjerunde rundt om i huset.
Hver torsdag etter jobb var det fast rutine for meg med helgevask og stæsjing og på fredag dro jeg rett på blomsterbutikken som ligger like ved jobb etter arbeidstid å kjøpte med meg friske blomster. Dette var før vi solgte tomannsboligen, men her i midlertidigboligen vår blir det virkelig ikke det samme!

Jeg har den siste tiden gått gjennom bilder fra tomannsboligen vår som ligger på begge de bærbare pc`ene våre og tenkte jeg skulle dele noen bilder tatt i løpet av de 4 årene vi bodde der med dere:


Et av de nyeste bildene vi har fra tomannsboligen. (Aug. 2011)


Dette bildet er tatt tidlighøsten 2010.

                 April 2011                                                         Desember 2009
Vi hadde helomvending i stil fra vi flyttet inn til vi flyttet ut. Det begynte som moderne med rette linjer, danske BoConsept design møbler i valnøtt, skinn sofa og veldig minimalistisk. Og da vi solgte hadde det hele myknet opp mye mot en mer romantisk men fortsatt med bittelitt moderne i stilen.  Tekstil sofa, kistebord, nye skjenk og vitrine skal. Og vi tapetserte en stuevegg, en soveromsvegg og satte opp en glassbyggerstienvegg mellom kjøkkenkrok og spisestue 1 1/2 år før vi solgte. I tillegg plassbygde vi innredninger i hallen og på vaskerommet i en landlig, romantisk stil 2 år før vi solgte. Det som er litt synd er at da vi solgte hadde i 1000 baller i luften som skulle sjongleres og balanseres så det er ikke tatt bilder av oss selv da huset var ferdig stylet og stæsjet for salg. Noe jeg synes er trist i dag. Men som en trøst har jeg prospektet liggende et eller annet sted da   :-)

En riktig god helg til alle der ute, ukesoppdattering kommer iløpet av helgen, nå har vi fått nøkkel så vi kan dra hjemom når vi vil. Og jeg har fått lov til å begynne å grunne og male pynteklosser til vinduene så spørs om jeg skal ta fram malelysten ihelgen :-)

Klem Ranveig

4 kommentarer:

  1. Hei Ranveig :)
    Skjønner godt din frustrasjon.
    Tenk så fantastisk det kommer til å bli når dere får flytte inn
    i nye huset og pakke opp alt det fine dere eier igjen.
    Begynne med blanke ark er jammen godt innimellom ;)
    God lørdag til deg og guttene dine!
    Klem Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Har vel ikke tenkt på det slik før, men føler du har rett i det du sier, blir jo nesten som å starte med blanke ark :) Og vi gleder oss iallefall masse! Føles ut som en liten evighet til enda, selv om jeg VET jo gentlig at det max er 3 1/2 mnd igjen bare..! :-)

      Slett
  2. Skjønner deg SÅ godt! Den store innflyttingsdagen kommer til å bli ubeskrivelig god!!!:D
    Men kan jeg spørre hvor du har kjøpt pynteklossene? Vi skal kanskje ha det også, men jeg finner ingen nettside som selger noe som jeg er på utkikk etter:)

    Ønsker deg en strålende dag! Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har bestilt våre pynteklosser billig via husleverandør, men jeg vet at toppentrearbeid.no er billige. Jeg har også speidet en del inne på EKS design (eks.no) og jonland.no, jonland.no har iallefall en del vindusutsmykking. Lykke til med letingen :-)

      Slett

Drømmeboden