fredag 15. juni 2012

Lillebror-rommet: Planer og inspirasjon til gutterom.

For en god stund siden postet jeg planen og inspirasjon til Storebror- rommet. Nå har jeg vært mange uke i tenkeboksen med Lillebror- rommet. Jeg har postet et innlegg tidligere med både min og Ektemannens tanker, men ble aldri helt fornøyd med hverken Cars rom eller Gruffalo. Altså Gruffalo hadde vært topp det, men jeg er redd han hadde vokst fra det innen et halvår var gått. Og Cars er så mye farger og jeg blir liksom ikke helt fortrolig med det. Nå begynner ting endelig å forme seg inni hodet mitt så skal vi se om jeg klarer å skissere dette sånn nogen lunde da.

Jeg har alt bestilt gulv til rommet hans, han skal få Wicanders VinylComfort Alaska Oak på gulvet med korkunderlag for et lunere gulv og det virker også lydisolerende.


Jeg har bestemt meg for å male rommet grønt, dus grønt. Og inne på jotun.no kan man leke seg med fargelegging av rom, dette har jeg selvsagt gjort :-)

Nostalgi

Issoleie

Laubær

Siv

Fe

Alle disse er favoritter hos meg og jeg har ikke klart å velge ut den jeg liker aller best.. Hvilken synes du var finest?

Jeg tenker grå og hvit evt. ecru på tekstiler..

I tillegg til gulv og vegger har jeg bestemt at han skal få en sånn:

En vinylbilbane som man fester til gulvet. Kan kjøpes HER :-)

Jeg ser mange bloggere med jenter i huset kjøper dukkehus i tre til pikerommene. Jeg har funnet bilgarasje i tre til gutterommet til Lillebror som jeg har bestemt meg for at han skal få:

Dette er en Retro garasje  fra Le Toy Van og den kan bestilles HER :-)

I tillegg er planen å finne bilder av gamle amerikanere og veteranbiler å printe ut å ramme inn i rammer fra IKEA til å henge på veggen med litt størrelse på :-)

Han har 2 hvite MALM kommoder med 3 skuffer i hver som jeg tenker jeg bestiller merker til å merke hver skuff med som han kan ha leker i. Siden han er så liten er jeg på leting etter bilder av de ulike lekene, da tekst vil han ikke klare å lese på noen år enda :-)

Seng skal han arve etter storebror så den har vi også klar.

Det blir skrå himling i taket og jeg lurer på taklampe i denne stilen:

Dette er en Nordal industrilampe i børstet stål.

Nå begynner jeg å bli fornøyd med planene for Lillebror-rommet! Gi meg gjerne en tilbakemelding på veggfarge, hvilken du liker best?

Klem Ranveig :-)




2 kommentarer:

  1. Tror jeg likte fargene Siv og Fe best. Høres ut som du har en gjennomtenkt plan for rommene :) Ellers takk for kjempekoselige ord i bloggen min! Det er så stas hvis man kan inpirere :) Ha en super søndag! Klemmer

    SvarSlett
  2. Hei hei! Så hyggelig at du vil følge bloggen min! :) Ser ut som jeg blir "nødt" til å følge deg også for her var det massevis av inspirasjon å hente! ;) Likte godt de tre siste fargene du viser :) Grønn vegg vurderte jeg også til barnerommet, men nå kommer grønnfargen i form av tekstiler i stedet ;) Kommer til å bli et kjempefint rom :)

    Klem Anne

    SvarSlett

Drømmeboden