tirsdag 29. mai 2012

Laaang oppdatering med bilderas!

Som jeg har lovet lenge nå så skal det komme en lengre oppdatering på huset og ikke minst fremgangen! Det har vært travle tider en stund, og det vil det nok også være i noen uker framover da jeg jobber mye om dagen. I tillegg har vi vært ei uke i Syden, nærmere bestemt Platanias på Kreta og det har vært noen langhelger i mai og vi har reist bort alle helgene. For en ting er sikkert, vi kjenner virkelig på plassmangelen om dagen og benytter derfor enhver anledning på å reise bort så snart den byr seg :-)

I uke 17 kom mer stendere og innervegger i 1 etasje opp:


Dette bildet er tatt fra baksiden og der hvor du ser alle rør som ligger i kveiler blir det vaskerom.

I uke 18 begynte dem på 2 etasje, startet med å legge spongulv og fikk opp takbjelken og begynte på kneveggene:


Vi fikk klatret opp stigen og sett huset fra 2. etasje for første gange, det var STORT! :-)

Uke 19 legges tak-konstruksjonen og slik så huset ut da vi reiste til syden 9. mai:


Vi var bortreist i 11 dager og her er noen (av 300 bilder) fra turen vår:
Ektemannen, Lillebror og Storebror på stranden i Elafonissi, 1 1/2 timers biltur fra Platanias
Guttene har langarmet og langbukse på seg for her er dem på tur til bilen (som var en Audi A3 Cab)

Bilen vi leide og reiste rundt på oppdagelsesferd i med meg bak rattet :-)

Mamma, "bæbæ" og Lillebror- kos en av kveldene vi var ute å spiste på vår faste restaurant.

Storebror fylte 6 år mens vi var der nede :-) :-)

Det ble gjort stor stas på både 6 åringen vår og lillebror!

Jeg og Ektemannen min!

Jeg tok meg flere kveldsturer på stranden noe som var riktig deilig!


I uke 21, 3 dager etter at vi var kommet hjem hadde vi tett hus:


Siden vi fikk vite om det ved mer som en tilfeldighet ble dagen feiret en dag på etterskudd og vi fikk nyte det aller første måltidet i vårt nye hjem:


Saga fungerte utmerket som provisorisk bord!

Og et lite bilderas fra huset i uke 21:

Loftstue (Opplettet sett innefra)

Kjøkken

Stue

Provisorisk stige, Storebror i trappa og en snekker!

Storebror på rommet sitt.

Lillebror på rommet sitt.

Her kommer en hvit trapp med hvitlaserte heltretrinn i ask etterhvert *GLEDES*

Mer av loftet og i enden kommer vårt soverom.


 På fredag (uke21) sto det følgende i ukesoppdateringen fra utbygger:


Jeg vil minne om mitt forige innlegg om vinyl vs. laminat! Tusen takk for alle bidrag med erfaringer og råd/ frarådninger så langt, jeg tar gjerne imot fler for vi har ikke klart å bestemme oss..
Innlegget finner du HER :-)

Ha en riktig god tirsdagskveld der ute!



1 kommentar:

  1. Så spennende.
    Nydelig blogg du har.
    Legger meg til som følger.
    Ønsker deg en fin, fin torsdag.
    Klem

    SvarSlett

Drømmeboden