søndag 25. mars 2012

Effektiv helg!

Overskriften sier vel det meste, endelig en effektiv helg på husfronten! Igår (lørdag) var jeg og ektemannen i Trondheim å bestilte kjøkkeninnredning og vaskeromsinnredning! Vi tok oss god tid på ikea og gjorde en del endringer etter at vi kom dit på de eksisterende tegningene. Tror resultatet blir kanonbra! :-) :-) Og det bør det vel nesten, kan ikke si det er hver dag vi drar visakort på sånne summer og godt er vel egentlig det ;-)

I dag har vi (Ektemannen, min far og jeg) hatt en stordag på tomta, endelig en dag med oppholdsvær, så vi har fått lagt gulvvarmerør i hele 1. etasje i dag! Ca 400 m rør. Samt at vi har lagt på det vi kunne av armering :) Endelig et solid steg nærmere støping av grunnplate!

Jeg brukte litt tid hjemme før jeg reiste på tomta til mannfolka å hjalp dem med gulvvarmen, til å støvsuge, rydde og pynte litt til påske. Bare litt, siden vi bor midlertidig og derfor er det meste av det vi eier pakket bort.










Disse påskeeggene kjøpte jeg i fjor og jeg er så glad i dem at jeg ikke klarte å pakke dem bort da vi flytta :-)
Påskepynten på øverste hylle har minstegutten lagd i bhg, synes han har vært kjempeflink!


Bilder fra dagen på tomta:

Underveis i leggingen av gulvvarmerør.

Ferdig for dagen :-)

Å legge disse rørene var faktisk ganske artig! Vi var veldig effektive og det gikk egentlig veldig godt, Ektemannen er ikke akkurat uvant med dette da og han dirigerte oss "hjelperene" etter beste evne :-)


3 kommentarer:

  1. Så herlig å kjenne at dere har tatt noen store skritt videre... :-) Og den følelsen når man drar kortet på IKEA, den kjenner jeg igjen... :-p

    Krysser fingrene for at dere blir storfornøyde med både kjøkkeninnredning og gulvvarme! :-)

    SvarSlett
  2. Herlige påske egg og spennende byggeprosjekt :-)
    Ønsker deg en fin uke :-) Anita

    SvarSlett
  3. Nydelig påske egg =)
    Krysser fingrene for at dere blir ferdig med støpingen til påske!
    Ha en fin uke, snuppa =)
    Klem Linn

    SvarSlett

Drømmeboden