søndag 18. mars 2012

Den blå timen

Nå står enda en helg på hell og vi hadde tenkt vi skulle være kjempeeffektive på tomta i helgen.
Igår (lørdag) var ektemannen der hele dagen, store deler av dagen sammen med graveren vår å dem la ned avløp til takrenner samt en del annet som måtte gjøres. Og på ettermiddagen jobbet Ektemannen med radonduken (dette kan kun gjøres når det er oppholds).. I dag sto vi opp til strålende sol, så vi engasjerte min bror og guttenes "Mommor", så vi skulle få litt ekstra effektiv jobbing på tomta i dag, men da jeg og min bror ankom ankom også styggværet (Makan til væromslag er det l_e_n_g_e siden jeg har vært borti) så etter to timer med neglesprett og klissblaute var vi fra topp til tå av regn og snø, valgte vi å avslutte! Vi fikk lagt ferdig isolasjon (så godt som), men vi mangler en del liming og mansjetter på radonduken der sigmasentralen kommer, da det ikke har vært oppholdsvær så vi har kommet oss så langt enda. Jeg er sjeldent værsyk og er vel egentlig ikke det nå heller, men nå er vi 2-3uker på etterskudd med grunnmuren pga alfor mye nedbør og kraftig vind! Kjære værgud, la det i det minste bli oppholds et par tre dager snart så vi får gjort oss ferdig!!

Vi dro inn på tomta igjen sent på ettermiddagen i dag og jeg knipset noen bilder som fikk meg til å tenke på den blå timen!

Utsikten mot fjellene på andre siden av "vågen"

Vi har fått skilt på tomta :-)

Og i dag ble grunnflaten dekket av snø!


Ellers jobber jeg for tiden med innredning/plassering av møbler tenkt opp mot belysning og elektriske punkt til tv/internett/kontakter i huset:



Nå skal jeg lene meg litt tilbake før jeg finner sengen og lade opp til jobb for store og barnehage for husets små og alt som ellers hører hverdagen til! God søndagskveld der ute :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drømmeboden