fredag 17. februar 2012

Straks helg!

Så var fredagen kommet og jeg for min del skal på jobb en tur nå om ikke så lenge før det er helg :-)
Jeg skrev om at jeg skulle se på en pent brukt sjeselong forleden dag og førkvelden dro Ektemannen å hentet den, for den var kjempefin! I går fikk trekkene seg en vask og en runde under strykhjernet, og den ble like fin som før jeg vaska trekket, det var jeg nemlig litt spent på! Tenkte kanskje det ville bli fryktelig skrukkete, men det gikk kjempefint! Strøk det mens det var litt fuktig enda for å være sikker :-)
Sjeselongen er en ektorp fra IKEA med armlene på venstre side (utgått modell) og trekket på den finnes heller ikke hos IKEA norge lengre. Fargen på den falt helt i smak hos meg! Vi har faktisk kasta ut 2 seteren vår til fordel for sjeselongen her på mellomstasjonen vår. (les: sendt den på lagring sammen med mye annet vi har pakka bort)

Sånn ser den ut: (tatt med iPhone, så ikke helt topp bildekvalitet, men det får duge :) )


Nye trekk kan enten kjøpes hos IKEA Norge, (men da må jeg kjøpe 2seter med sjeselong trekk, da modellen med armlene er utgått her i Norge) men på e-bay kan jeg få kjøpt trekk som passer til denne! Supert om jeg vil bytte litt på :-) Ungene elsker denne godsofaen som dem har begynt å kalle den, og det er om å gjøre å kapre den først, men det ender som regel opp med at dem deler den ;-)

Jeg var også innom tomta vår i går, der så det sånn ut: (bildet er tatt mot sola, med iPhone, så litt dårlig kvalitet)


Det har vært stille der i går og blir det i dag også da graveren vår er på kurs. De tror at de er ferdige å sprenge, men vet det ikke helt sikkert før dem har fått gravd frem der dem sprengte sist, det skal etter planen gjøres på lørdag. Og viss alt går som det skal neste uke blir det lagt ringmurselement neste helg viss det ikke kommer et lass med snø :-) :-)

I bak kant hvor det er sprengt kommer den frivillige budsjettsprekken vår; pyntemuren :-)
Den skal komme opp neste uke så den er ferdig før vi begynner med ringmur og grunnmur :-D

Dette er spennende, gleder  meg stort til snekkerene starter nå, har jo aldri sett huset før, annet enn på en tegning!
Riktig god helg :-)

1 kommentar:

  1. Ja de er knallgode =) Jeg monterte den siste vår i går, som skal stå på lillemor sitt rom. Der blir det kos å sitte å lese bøker når hun blir litt større =)
    Ser det laver ned med snø nå, så håper det ikke blir så mye at graveren får problemer hos dere. Den blir sikkert ikke liggende lenge, vi bor jo tross alt i et regn-høl ;-)
    Ha en super helg snuppa!
    Klem Klem

    SvarSlett

Drømmeboden