søndag 12. februar 2012

Lesekrok til Mor?

Jeg leser mye bøker, både såkalte husmorserier og andre romaner, krimbøker, biografier.. Ja egentlig det meste! Jeg har etter at jeg ble voksen, blitt en skikkelig lesehest. :-) Og noe jeg virelig har savnet er et sted jeg kan sitte behagelig, med passe lys og ei hylle til de mest aktuelle bøkene (alle blir nok litt vel optimistisk :-) ) å lese bok og gjerne med et glass rødvin ved siden av om jeg virkelig skal slå på stortromma ;-)

Litt inspirajon:



Har tegnet inn en rød ring på plantegningen hvor jeg ønsker lesekroken min :-) Ser litt knotete ut, men den store firkanten foran ildstedet er faktisk en illustrert glassplate til gulvet, så det er litt misvisende..

Skal dra å se på en sjeselong jeg fant pent brukt på finn.no imorgen som er beige og med armlene på den siden som kommer inn mot langveggen, får se hvordan den er før vi bestemmer oss, blir spennende! Ellers begynner grunnarbeidet virkelig å ta form, helgen om 2 uker begynner arbeidet på ringmuren dersom været tillater det! Vi har nemlig bestemt oss for å legge en pyntemur på 1 meters høyde ved inngangspartiet. Et frivillig budsjettsprekk, tror det blir veldig pent. Og derfor kommer grunnarbeidet ca 1 uke på etterskudd, men det tåler vi! Det som er mest spennende er været ;)

Bilder av tomten kommer!
Håper mødre der ute har hatt en god morsdag med sine kjære i dag!

3 kommentarer:

  1. Hei hei!

    Takk for hilsen inne hos meg. Så spennende med husbygging, det ser ut som et koselig hus:) Lykke til videre, jeg følger gjerne med.

    SvarSlett
  2. Det blir sikkert kjempe koselig! :-)
    Ser forøvrig veldig bra ut!

    Jeg elsker å lese jeg også.
    Har kjøpt en kjempediger bokhylle nå nettopp med tanke for det nye huset.
    Og nå som tegnet om halve 1. etg så blir det en liten bibliotek krok hos oss også.
    Gleder meg til det! :)

    SvarSlett
  3. Tror det blir bra jeg! :-) Og slike mer eller mindre frivillige budsjettsprekker er nok ikke til å unngå. Dukker jo opp så mange nye ideer etter hvert... :-p

    Takk for tips inne hos meg.... Jeg har også sett på de hos Skeidar. De tror jeg kanskje har bare 10 pærer, mens den fra Bohus har 15. Og jeg trodde ikke disse pærene fantes på mindre enn 10 watt, men det må jeg jo sjekke! :-D Vet det finnes både sparepærer og LED-pærer med samme sokkel, men de er jo ikke akkurat pene da, så er ikke noe alternativ i en slik lampe!! Plafond er absolutt et alternativ, emn sliter litt med å finne noen jeg liker i den prisklassen jeg hadde tenkt meg.... :-/

    SvarSlett

Drømmeboden