tirsdag 17. januar 2012

Inspirasjon til gutterommet til eldstemann..

Gutten ønsker seg i utgangspunktet et starwars rom, da gjerne med en fond-vegg med fototapet. Og det hadde nok vært veldig stilig det, MEN.. Når han går lei av star wars da, eller vokser fra det synes jeg det er litt trist å måtte male over eller tapsetsere over en vegg som koster ca 3000,- ferdig oppmontert.. I tillegg vet vi jo ikke om han skal ha det rommet for alltid, tenk om han vil bytte rom med det nede om et par år..? Så jeg og han har sittet å sett på litt bilder sammen, tro det eller ei så synes han det er kjempekjekt! (Ligner kanskje litt på mamman sin akkurat der..)

Og her er noen av bilder fra pinterest.com som falt i smak både hos mor og sønn:

Dette er nok hovedutgangspunktet! Gutten er VELDIG glad i oransj, og jeg likte godt fond-veggen i dette rommet, så jeg vurderer å se etter tapet som ligner.
Jeg ser også for meg en huggstabbe som nattbord, som jeg har tenkt å male/beise mørk på sidene når barken er tatt av, og ha toppen "naturlig".
Huggstabben blir fra et av de trærne som er hugget ned på tomten.

Vi har sett oss ut denne sengen jeg og eldstemann:


Dette er Hemnes dagseng fra ikea, og kan trekkes ut så den blir dobbel. Han kunne tenkt seg køyeseng, men det lar seg vanskelig gjøre pga skråtak og at vinduet kommer nært inntil den veggen hvor det ikke er skråtak.

Noen andre kjøp jeg ser for meg til rommet hans:


Et eksempel på tapet:


Og parkett:
Dette gulvet er fra alloc.

Dette er fra proffparkett.no
Dette likte jeg veldig godt :)

Grunnen til at vi ser på parkett til soverommene er pga innemiljø, og det er greit å tenke på spesielt hvor det skal både soves og de skal leke der. Mange timer bilr tilbrakt der med andre ord.


Og til slutt noen andre bilder som har gitt god inspirasjon, også fra pinterest.com:
Her er det god blanding av både farger, teksitler og lyst med mørkt som jeg er veldig svak for :)




En liten konklusjon for eldstemanns rom: Teksilene blir innslag av oransje og med grått som hovedfarge, muligens 2 gråfarger. Fondvegg som ser ut som trepanel og lys parkett.
Når det kommer til starwars ønsket hans, så tenker jeg å løse det med å finne noen fine rammer og enten printe ut eller kjøpe noen bilder/postere å ramme inn da dette er noe billigere å bytte ut om han går lei eller skal bytte soverom.

Skal lage et innlegg for minstemann sitt rom også, der blir det bilertema, sengen (Lynet McQueen) er allerede innkjøpt og satt på lagring :)

4 kommentarer:

  1. Mange fine bilder ja =) Mørkt og oransj er råkult sammen!
    Når det gjelder avgassing og inneklima er det lurt å ha temperaturen under 22 grader, da det gasser mindre.
    Parketten er nok ikke bedre enn vinyl, laminat, tapet, strie og maling. Da burde du se på noe helt naturlig som kork eller heltre =)
    Her er artikkelen jeg fortalte om: http://www.dagbladet.no/2011/11/22/tema/klikk/dagbladet/foreldre/19126464/
    og her er en fin oversikt over en del stoffer:
    http://home.c2i.net/lande/C214.html

    Kos deg med videre planlegging =)
    Klem Linn

    SvarSlett
  2. Er det ikke bra moro å sitte sånn og lete etter inspirasjon?

    Er enig med deg... Mye smartere å sørge for starwars-innslag på annen måte enn en fototapet, for snart kan det jo være noe helt annet som er in. Super ide og heller lage bilder med heltene på (både billigere og enklere å skifte ut)! I den forbindelse kan jeg nevne at jeg en dag her var innom allposters.no og kikket, og der hadde de i alle fall en del starwars-postere (http://www.allposters.no/gallery.asp?startat=/getthumb.asp&cid=AAD266CD4AC3460B99362BAD2E60812A&sortby=&c=c&page=1&Search=538&parentpath=0-101-369-538).

    Det høres i alle fall ut som dere har funnet en løsning slik at både liten og stor blir fornøyd - og det er jammen ikke verst! :-)

    Gleder meg til å se hvilke planer du har for rommet til minstemann!

    SvarSlett
  3. Hei. Dette blir fint. Eg pusser også opp rommet til minsten på 8. Då har kåno falle for stolen du har lagt ut. Men eg finn ikkje noko navn på den. Gir du eit hint? Lukka til.
    Bjørn

    SvarSlett
  4. Hei Bjørn,

    Stolen i transparent plast heter Tobias og kan kjøpes på ikea :)

    SvarSlett

Drømmeboden