onsdag 7. desember 2011

Nabovarslene underskrevet og vi har fått kjøkkentilbud!

I går fikk vi underskrevet siste nabovarslene, det gikk smertefritt og det var godt :-) Så i kveld blir siste papirene sendt til malo-mannen, og før helgen blir byggesøknaden sendt til kommunen! O`lykke!! :-) Det som ikke er fult så bra er at det er kommet en del snø og periodevis er det et par tre minusgrader.. Håper det ikke varer. Er nok første gangen jeg ikke har ønsket meg snø på denne tiden av året!

Ellers kan jeg fortelle at vi har fått pristilbud på Norema-kjøkkenet, 129.000,- takk! Eller NEI TAKK! som vi sa.. Så da blir det ikea-kjøkken på oss :-) Fine de også, og jeg får kjøkkenet til 55.000,- der..
Slik ser tegningen som skal ligge med arbeidstegningene ut:




Som det kommer fram her blir det kjøkken uten kjøkkenøy.. Dette har 2 grunner.. Dersom vi har kjøkkenøy kan den ikke ha tilført vann eller strøm pga kravet om livsløpstandarden. Og da blir det litt trasig. Og en annen grunn er at jeg drømmer om et sånt som guttene kan ha tegnesakene sine i:

Et stakoll! Og dette fra Ikea, synes jeg er fint, og da gjerne med dette "tilbygget":

Også liker jeg godt denne krakken, vi har en nå også, men den er full av malingsflekker, da den er brukt under div. oppussing;

Knotter til innredningen og skatollet blir nok ikke å kjøpe på ikea, da jeg har funnet så mange andre som jeg liker andre steder.. Og spisestuebord blir nok heller ikke fra ikea, jeg ønsker meg et bord som er litt kraftig, og kanskje en benk.. Det får vi se.. Men stoler kan det kanskje bli aktuelt å kjøpe på ikea.

Som håndtak og knotter ser jeg for meg noe i denne stilen:




Når vi bestemmer oss for denne kjøkkenløsningen som ble noe rimeligere vurderer jeg å prioritere dobbel dør mellom kjøkken og stue også. ( i utgangspunktet var det tenkt bare mellom hall/stue)
Og glassdørene vi har valgt er disse:


Må se den for seg dobbel da.. Ida Nex york heter den, og jeg synes den er helt nydelig!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drømmeboden