tirsdag 22. november 2011

Tomta vår

Tomta vi har kjøpt er en tomt vi fant gjennom kommunen.. Ja, jeg sier fant, for den måtte faktisk letes fram. Det er en tomt som ble regulert i 1983 og den ligger i et litt avsides, lite, hyggelig boligfelt.  Med avsides mener de som kommer herfra at det er 5 km til barnehage, barneskole, dagligvarebutikk og bensinstasjon. Jeg er oppvokst med langt større avstander, så jeg synes det skal bli litt godt også å komme meg ut av tettbebygd boligfelt, slik vi bor i dag og deler middagstundet ved matbordet med naboen ved siden av, hehe :-) Området rundt tomta vil jeg si er idyllisk og nærområdet er maritimt. Tomta har ingen havutsikt, men ned bakken opp til huset og et par hundre meter bort er nærmeste badestrand, så det er veldig sjønært. Utsikten fra tomt er mot fjellet ved vågen tomta ligger i, og jeg for min del liker det! Vi har havutsikt her vi bor i dag og har hatt det de siste 6 1/2 årene, og for meg er det ikke et must, så lenge nærområdet er naturskjønt og sjønært. Tomten er på litt under 1 mål. og siden den var kommunal kom vi også greit ut av handelen med tanke på tomtepris.

Her er noen bilder tatt da vi var der ihelgen. Den ble rydda av min mann og min far for noen uker siden til stikk og mål var der og hentet sine mål og data. Men det står fortsatt igjen noen litt store trær i bakkant av tomta som skal ned før graveren får slippe seg løs :-)




                                      De siste 2 bildene er av fjellene utsikten går mot.

Bilder av nærområdet får komme når det nærmer seg vår og sommer igjen :-)
Ellers går tiden litt tregt nå mens vi venter på alt papirarbeid som gjøres "i kulissene" og som vi ikke merker så mye til, men det går da fremover, om enn sakte enda!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drømmeboden