onsdag 16. november 2011

Å bygge et hjem..

Ja for det er vel mye det det handler om.. Det er mange ting å tenke på, og i dagens hverdag med blader, internett og mange som bygger hus tror jeg det er viktig å ikke miste hodet i alle fristelsene som man finner rundt seg. Vi skal bygge et hus etter vårt behov. Et av de første spørsmålene de aller fleste spørr om når de får vite at vi skal bygge hus er; Hvor stort er det da?? Spørr du meg så sier det fint lite om hvilket hus en familie bygger.. Vi bygger en middels stor enebolig. Vi kommer til å få et bruksarel på 150 kvm + innredet hams på garasje innen noen år. Vi bygger et hus ut ifra at vi skal kunne bo der og leve godt. Vi ønsker å ha forholdsvis ny bil, reise på ferie til utlandet hvert år om vi vil. Ikke måtte tenke oss om for hver krone vi bruker.

                            Dette skiltet har jeg fått av min beste venn, og jeg elsker det :-)

Samtidig hadde jeg og mannen noen ganske klare krav til huset. 4 soverom, kjøkken med plass til kjøkkenøy, 2 bad, loftstue og walk-in closeth for å nevne noen. Samtidig har vi noen ønsker, og det er ikke ALLE vi får oppfylt, som f. eks ark på loftet, men kravene vi hadde får vi oppfylt til det fulle.
Mye skal også bestemmes utrolig tidlig i prosessen. Vi skal innen november ha et trekanmøte som entreprenøren vår kaller det. Da skal det planlegges kjøkken og bad allerede, og for å komme i rette modus til å tenke på det har jeg bevilget litt tid til interiørmagasiner og husbyggerblogger på nett for å hente litt inspirasjon. Det blir spennende å se hvordan resultatet blir! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drømmeboden