lørdag 28. juli 2012

8 uker og 6 dager igjen til overtagelse, også kalt tid for egeninnsats!!

Hurra hei og hopp!
Overskiften sier vel kanskje det meste i seg selv? Vi har fått dato for overtagelse, og den er satt til fredag 28.09! De siste 2 ukene har snekkerene våre hatt ferie og vi har vært hus og jobb all the way!
Vi er heldige som har flotte hjelpere som stiller opp både til barnepass og i huset, de siste 2 ukene har vi nemlig:

- lagt vannbåren varme på badet i 2 etsaje og Svigerfar var her å hjalp til å få støpt gulvet.
- støpt et lag (av 2)  i utsparinga til sigmasentralen. (Denne krever et enormt presist forarbeide som  Ektemannen har bannet seg igjennom..)
- kommet godt i gang med grunning og maling av huset utvendig! (Et evighetsarbeid..)
- pusset, sparklet, pusset, grunnet og tapetsert fondveggene i 2. etasje og vi er igang med tapetseringen av stua. Her har vi fått god hjelp av Linn, Heidi & Steinar og min far.
- Jeg og VillaWikan (Linn) har vært på jentetur til IKEA og handlet flatpakkede møbler til huset :-)
Skal si det var en full skoda jeg kjørte hjem!
- fått kjøpt sovesofa til loftstua, pent brukt!
- gått gjennom kjøkkenet, at alt var kommet. Måtte nesten det før vi lagret møbler der kjøkkenet er også.
- Og mens min mor har passet guttene denne uken har min far vært i nyhuset og kappet ved og ryddet ute på dagtid. Og de kveldene mine foreldre har vært hjemme og pakket sydenkofferten har Magnhild stilt opp og passet guttene så vi har fått jobbet i huset utover kveldene!
Vi hadde aldri klart 100 % jobb, ei uke ferie for guttene og alt dette de siste 2 ukene uten så god hjelp! TUSEN TAKK :-)

Et lite bilderas :-)

Stuetapeten sammen med noen planket av gulvet.

Ektemannen har dristet seg opp i stigen for å male.

Kjempefornøyde med fargen! Denne veggen er grunnet og malt 1 strøk :-)

Jeg og Linn var supereffektive på IKEA, dette var gjort på 40 minutter (inkl. dopause!)

Og med en super stuve-ekspert (Linn) fikk vi alt inn i bilen med god margin, kunne jo fått med oss langt mer...!) Vi gikk inn igjen etterpå for å handle stæsj og bare se oss omkring og selvsagt måtte vi ha oss litt mat!
Et hjørne av stua, med tapet!

Stjernehimmelen på storebror-rommet. Hele tapeten glitrer, men det er veldig vanskelig å få tatt et godt bildet av akkurat det.


Fondveggen på vårt soverom (hodegavvelveggen)

Storebror har sluttet i barnehagen for å begynne på skolen til høsten og Lillebror har takket for seg på småbarn og begynt på storbarn. Dette ble markert med fruktspyd og "hjemmesnekra_goodiebags" til de voksne på hver avdeling som har passet på dem.

Jeg hadde min siste dag på jobb i går, den 15. august skal jeg begynne i ny jobb, hvor det venter nye utfordringer! Både spent og gleder meg på samme tid :-)

Ha ei strålende helg, jeg skal bruke helgen min på å tapetsere mer på stua, har på følelsen at det vil skje mye de kommende ukene ettersom at snekkerene kommer tilbake fra ferien sin  :-)

Klem Ranveig

1 kommentar:

  1. Blir såååå fint <3
    Kjekt å kunne hjelpe til, skulle trådd til enda mer om jeg ikke sto med føttene godt plantet i malingspannene selv ;-)
    Klem klem
    Linn

    SvarSlett

Drømmeboden