mandag 2. januar 2012

BYGGESØKNAD GODKJENT!! :-D

I dag da jeg og guttene var på tur ut for å handle og skulle ta turen innom postkassa, lå brevet der.. Brevet fra kommunenen om at byggesøknaden vår er ferdigbehandlet og godkjent! Det er knapt 14 dager i virkedager siden den ble sendt inn, skal si det var flere enn bare jeg som fikk en overasskelse!
Jeg for min del ble så glad at jeg både lo og gråt på samme tid, eldstegutten skjønte ingenting stakkars!

Etter å ha forklart Eldstegutten hvorfor jeg ble så glad, ble han også plutselig veldig opprømt! "Æ trur huset vårt e færdi t imårrakveill æ, mamma" <3 Ikke greit å være 5 år å forstå så mye, men ikke riktig alt.. Kan bli en lang ventetid for flere enn oss som er voksne..

Det ble en tur i banken i dag for å levere giroen på omkostningene av søknaden, så får vi alle dokumenter utlevert snart :-)

Vi håper på graving om ca 3 uker, etter å ha snakket med graveren i dag, men spesielt på vinters tid kan man aldri være helt sikker på vær og vind, så det er såklart noen værforbehold.
Men gleden er stor i heimen i kveld, det føles nesten som startskuddet for fremtiden gikk av i dag, og det nytes og vi gleder oss stort til det vi har i vente!
De neste dagene skal de siste 2 store trærne felles og alt kapp kjøres bort så det er klart til utstikking og graving :)

Har faktisk vært på januarsalg og handlet litt til "Sommarfjøset" i dag :-) En pendel til hvert storvindu på stua og 2 lamper til spisestua.. 1365 kr, helt greit ja :)

Ble denne her til vinduene fra bohus:

Den var mye penere "live" enn på dette bildet, gleder meg til det er lys i dem i stuevinduene våre :)



Dette er mobilbildet tatt på skeidar i dag, 2 stk av denne ble med meg hjem i dag..



Nå skal siste rest av forberedelser til hverdagen innhenter oss i morgen gjøres før jeg finner senga :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drømmeboden