onsdag 14. desember 2011

Ut fra kjøkkenet og inn på stua :-)

Av de møblene vi har fra før er det faktisk av stuemøbler vi skal ha med oss mest fra nå og inn i nyhuset :-) Vi har en brunspraglete sofa, et kistebord (som er mørbeiset), skjenk og vitrineskap som også er mørkbeisa. Alle tremøblene er profilerte og ser nesten litt antikke ut, og jeg liker dem kjempegodt :-) Jeg har vurdert å sprøytemale de lyse, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det, men tiden får vise, jeg har jo litt tid på meg.. Men her er iallefall litt rundt det jeg tenker om gulv og tapet på stua:

Et av de store spørsmålene er om vi bør velge samme gulv på stue og kjøkken siden rommene ligger sammen og skal ha dobbel dør mellom? Må nok gruble litt på det..

Her er spisestue bord og stoler vi har falt for begge to :-) Begge fra ikea..





Spisebordet heter STORNÂS og har plass for 6-10 personer. Stolene heter HENRIKSDAL og vi likte trekket som heter kungsvik sandfarget. Om ikke det blir akkurat dette er det noe i denne sjangeren vi er på utkikk etter. Spesielt et bord som kan trekkes ut ved behov :-)

Vi har hele tiden vært bestemt på 2 hengende lamper over spisestuen og Ektemannens favoritt er denne:



Jeg synes mannen har god smak når det kommer til takhengte lamper, så jeg er slettes ikke uenig. Men jeg vil ser da for meg en takrosett på hver lampe over spisestuen, noe som dette:


Denne takrosetten er fra denne nettbutikken, som har utrolig mange pene: http://www.landromantikk.no/
Jeg er innom her titt og ofte å ser meg om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drømmeboden