tirsdag 14. januar 2014

Så kom julen...

Godt nyttår til dere som måtte titte innom!

Kanskje en noe uvanlig overskrift på det første innlegget i 2014, men alt har sin forklaring..
Julen ble brått annerledes for denne familien enn hva vi så for oss.. Noen dager før jul ble min bestemor veldig syk og natt til lille julaften sovnet hun stille inn mens jeg og et av mine søskenbarn satt hos henne. Julen ble derfor litt preget av det i form av begravelsesplanlegging og nyåret startet da med selve begravelsen. Og mangelen på julestemning var et faktum. Vi pyntet og feiret jul etter beste evne og dødsfallet endte på en måte med å samle familien i høytiden, noe som gjorde godt på alle vis. Hver jul fremover kommer vi nok til å ta frem de gode bestemor/oldemor minnene litt ekstra.

Det har vært dårlig med bilder og innlegg her fra jul og førjulstiden, noe jeg egentlig hadde gledet meg veldig til. På toppen av det hele klarte min kjære å kortslutte pc`n min i et tappert forsøk på å fikse laderinngangen :-) Derfor har jeg heller ikke tilgang til alle bildene mine.. Men et par tre bilder vil jeg allikevel legge ut, selv om de fleste er "off" julemodus.. :-)

Denne snappen gikk ut til mine venner lørdag før jul..

Tidlig i desember la jeg ut dette bildet med teksten: ☆☆ Koser meg med adventspynting ☆☆
på facebooksiden min..
 
Nye potteskjulere og azaleaer til vinduskarmene på kjøkkenet. 
 

For første gang pyntet jeg til jul uten nisser og rødt... Det gikk det i hvitt, sølv og naturtoner.

Vi ryddet ut julen nå i helgen som var og i den anledningen fikk stua vår seg en ommøblering. Bilder av den kommer, det utrolig hvor mye romfølelse man kan vinne på å flytte litt om på det man allerede har i et rom ;-)

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drømmeboden