søndag 4. desember 2011

Vært i nabobyen på trekantmøte og vindus-shoppet til hjemmet vårt :-)

I går var vi i nabobyen på trekantmøte.. Det er et møte hvor vi går gjennom en del detaljer, og lager arbeidstegninger på huset. Vi har nå begynt å plukke ut innvendige dører, ytterdør og sett på en del innvendig kledning. Det blir takplater (v-fas, panel) på hele huset innvendig. Vi har plukket ut heltretrinnene til trappen og antikk grått decra yttertak. Også hadde jeg jo lovet denne mannen at dem skal få tegne et Norema-kjøkken til meg for å se om det kan være et alternativ til ikea.
Jeg har plukket ut denne fronten på kjøkkenet som skal tegnes fra Norema:


Og en liten montasje på Norema linje dis som vi venter tilbud på:


Må nok innrømme at dette kjøkkenet står hakket høyere på ønskelisten enn ikea kjøkken, men vi får se hvor stor differansen blir i pris før valget taes. Vi har enda litt tid på oss til det :-)

Etter trekantmøte gikk vi en runde på byen og lette litt etter julegaver, men vi gav fort opp da intet spesielt interessant dukket opp og vi tok turen innom trevarehandlere istede og kikket litt på kledning til huset.. Jeg fant et gulv jeg virkelig elsket! Det er laminat med vinyl på, kan tenke meg det er en drøm å gå på, men det kostet en del.. Men jeg kan vel håpe at det kommer på kampanje i løpet av våren?


Det i midten og det til høyre likte jeg spesielt godt :)


Turen gikk også innom belysning og møbler for å bare se litt, og her er to ting vi falt for begge to :

Spisestuebord på 100x220 som passer fint inn på kjøkkenet..


Og disse runde lampene midt i bildet var helt nydelige, tror nok det bli den minste hengende og en takrosett i hallen ja...

Ble litt mer virkelig av å gå å se litt og ikke minst møtet.. Og som malo-mannen sa.. Neste gang er det oppstartsmøte!

Vi fikk også med oss nabovarsel i går som mannen skal gå på døren med til de som trenger å få det i kveld, jeg er KJEMPESPENT på folks imøtekommelse.. Men dette skal ikke være noe problematisk da alt er innenfor rammene om er gitt for vår tomt.. Det eneste som kan skje er at det sinker prosessen for oss. Men vi håper på det beste :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drømmeboden