søndag 25. desember 2011

Riktig GOD JUL!

Nå er det en stund siden jeg har oppdartert her inne, og det har sin grunn. Nå like før jul har vi flyttet til vårt midlertidige hjem, og han som har kjøpt tomannsboligen vår fikk ta over sitt nye hjem mandag den 19. desember.. Da nedvasken var over i tomannsboligen kjente Ektemannen på at han ikke kjente seg helt frisk.. Og iløpet av noen dager hostet han blod og måtte ta en tur til legen.. Joda, lunge, hals og ørebetennelse og derfor en hestekur på antibiotika. Så det var godt å komme "hjem til mor" på lillejulaftenkvelden å bli litt oppvarta :-)

Julaften ble en innholdsrik dag. Vi startet dagen på min bestemors institusjon med en liten markering sammen med henne. Deretter var det julelunch hjemme hos Ektemannens foreldre. Sent på ettermiddagen kjørte vi en tur på gravstedet for å tenne lys på graven til min bestefar, dette er første julen etter han forlot oss. Og der ble vi møtt av et høytidelig syn, alle gravene som lyste i mørket av alle lyktene og faklene som var tent denne kvelden. Det gjorde et sterkt inntrykk på meg og var både vakkert og vemodig.
Til slutt avrundet vi kvelden med julemiddagen hos mine foreldre.
Vi fikk så mye fint, både vi og guttene! Mange ting var til bruk i "Sommarfjøset" når det er ferdig, og det sattes ekstra stor pris på. Ektemannen og jeg fikk mye penger i år og det kommer godt med for handlelisten til "Sommarfjøset" er lang :)

Og ganske så høyt på den listen er en sånn:

Bildet er lånt fra http://www.multicom.no/, som er en av nettsidene hvor denne kan bestilles.. Er ikke sikker på om jeg vil ha hvit eller rosa enda.. Rosa er kjempelekkert, men jeg er redd for å bli lei den, så hvit er safere.. Godt vi ikke har det travelt! :-)



God jul til alle sammen!
Juleklem fra Drømmeboden :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drømmeboden