mandag 28. november 2011

2 årsdag og planlegging av Bad...

I dag er det 2 år siden jeg og Ektemannen ble 2-barnsforeldre, og verdens skjønneste lilleprins kom til verden! Vi har feira litt i dag med fadderene hans og noen nære venner av oss og han :-) Selv om formen hans ikke har vært på topp tror jeg at han har hatt en fin dag.

Nå i kveld har jeg tenkt bad.. Og jeg har lekt meg litt med roomsketcher.. Har tegna loftstua og stua i huset også, men disse var mer en prøve før jeg tegna bad, og her er litt slik jeg tenker pr. i dag..


Først ute er gjestebadet.. Plantegning og en montasje med innredning..
Jeg tror det blir gulvbelegg/flis på gulvet i ca samme farge som på plantegninga, oljemalt panel på veggene med unntak av området rundt dusjveggene, der blir det glatte fibo-tresbo plater, kanskje grålige, lik gulvet..

 



Det blir mest sannsylig gulvmontert klosett midtstilt ved vinduet i rommet, jeg har pr. nå har falt for dette på bildet fra Svedberg. Innredningen er fra fossbad og Dusjveggene er Alterna Picto. Men nå er det plassering av ting i rommene som er viktig, ikke hvilken produsent og utforming eller stil som skal bestemmes i første omgang, dette kan forandre seg noen ganger enda.. 


Noen tanker rundt hovedbadet ser foreløpig sånn ut..


Det som er helt sikkert er at det blir en baderomsinnredning fra talgø i huset da dette er inkludert i husprisen vi har fått. Til en verdi på 12.000,-Jeg liker blandt annet den på bildet over her, men også den som heter herregaard..
Jeg ønsker meg jo også som mange andre badekar med løveføtter, og jeg har klart å snakke Ektemannen med på tanken, men jeg lurer nesten på om jeg synes rommet innbyr mer til et hjørnekar, at det tar seg bedre ut... Vi får se :)

Gg til slutt, nesten det vanskeligste! (Godt jeg har noen mnd. på meg til å bestemme meg for dette!)




2 kommentarer:

  1. Veldig fin innredning på siste bildet =)
    Kos deg videre med planleggingen.

    SvarSlett
  2. Moro at du hadde vært inne på bloggen min. :-) Jeg synes også det er spennende å følge andre husbyggere, så blir nok å titte innom her fremover.

    Jeg synes du hadde fine løsninger jeg. Selv ville jeg ikke funnet på å sette inn gulvmontert toalett mhp renhold, men du er kanskje et bedre husmoremne enn meg... ;-)

    SvarSlett

Drømmeboden